fredag 22 april 2011

IFK Pink/Glenn/Fisk

Fantastisk start på dagen med halvdag, sol och underbart sällskap. Är faktiskt inte orolig över AIK´s spel under dagen och känner mig ganska säker, och då ska alla veta att jag är stans pessimist.
Dock så sker det saker som gör att jag missar första 35 min så mina betyg är baserade på det jag såg och vad vänner på plats berättat.

Dagens frågetecken.

Läser nisse Rullaskiten?

Hur kan man tillåta sin klubb spela i rosa?

Har FD norragrabbarna i min ålder vaknat på östra och västra?

Varför får Selacovic öppna sin äckliga mun i TV?



Betygskala 1-10

1 - Under all kritik                                     6- Stabil
2 - Sämre än Clecio                                  7- Bra
3 - Sämre än Svante Samuelsson               8- Mycket bra
4 - Bänken nästa match                             9-Landslagsklass
5 - Godkänt                                              10- Värdlsklass

Pubilken 7 (20.000 hade varit en 8a.)
Norra 8
Östra 8
Västra 7
Södra 3 (glenn med 1000 pers hörs inte ett skit)

 
Ivan Turina 7
Stabil och gör två räddningar som vår finske vän inte ens uppfattat för 1 år sen. Han kan vara skillnad mellan att vinna och att förlora. Ställer höga krav på de andra och jag ser Turina som en ledare vi måste behålla.

Martin Lorentzson 4
Martin ser lite rädd ut och måste våga mer, för  jag tror på killen men skulle nästan se honom göra ett par matcher i Väsby tills han vågar ta i.

Alexander Milosevic 6
Gör jobbet och gör det bra. Frågan är om Pertan får tillbaka sin plats? FRAMTID


Niklas Backman 6
En klippa i backlinjen, jag oroas inte när Niklas ställs i en svår situation. FRAMTID

Nisse Johansson 7
Hör och häpna, jag tänker inte såga Nisse. Ett mål och en målpass. Går in i närkamper och revangerar sig vid klantiga bolltapp. Men ska jag tycka om dig så måste du kriga på detta sätt, VARJE match.

Kenny Pavey 5
Herre gud vilken krigare, springer som en besatt utan att vika en tum. Lite för mycket klantigheter och dåliga pass men tanken och kärleken finns där och engelsmannen är älskad av alla AIKare

Daniel Tjernström 7
Tjerna är lika bra som CL året. Hoppas innerligen att gubben håller hela året. Sett över hela året så har han varit bäst i AIK.Nästan till att krita på för ett år till?


RÅP 8
Gör jobbet i det tysta och är enligt mig den som städar upp framför backlinjen. Spelar fint bollen vidare istället för att tjånga ut bollen. En smart värvning förra året om han fortsätter såhär. FRAMTID


Martin Mutumba 2 (ut 67)
Vafan Martin, vad har hänt? Du ler inte ens, du utmanar knappt. tar dig förbi men slår bort bollen. Kan man låna ut honom till videoton ett par matcher kanske ;) ?

Ibrahim Tetteh Bangura 8 (ut 67)
Gör något vettigt varje gång han får bollen. Målet han gör höjer betyget. Tillsammans med Mohammed så har vi allsvenskans bästa anfall och de två kan kanske rädda AIK´s ekonomi.


Mohamed Bangura 7
Leker med IFK´s försvar men ser inte lika hungrig ut som förra året. Kanske läser han aftonbladet och tycker att han är för bra för AIK. Förra året så var han ödmjukare. Trots det, en fantastisk fotbollsspelare.

Inbytta spelare:
Daniel Gustavsson 5 (in 67)
Jag skrek till DG att titta upp innan han slår inläggen. Nästa anfall så tittar han upp och slår en klockren boll på Victors skalle. Fortfarande lite rädd för närkamper. FRAMTID


Viktor Lundberg 5  (in 67)
Viktor visar att han inte längre är rädd för närkamper. Har fått en plats på toppen fast han borde spela centralt. Kommer vara en viktig kugge i framtiden. Betyget sänks när han missar öppet mål men nicken.
FRAMTID

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar