måndag 11 april 2011

AIK AIK AIK AIK

Passionerat, förväntansfullt och nervöst. Jag dricker aldrig innan match med den enkla anledningen att jag har en hamsterblåsa, men igår så tvingade min vän ner mig tre snabba kalla i bilen och jag måste erkänna att det kändes riktigt skönt när nervositeten lagt sig.
Efter 40 minuter hade jag förbannat Nisse ett tiotal gånger, så bestämde jag mig för att gå tömma min blåsa för andra gången sedan avspark. På väg ner i östras källare hör jag det underbara vrålet och grämde mig över de där kalla och goda ölen. På väg tillbaka från mitt 4 liters pissande så bestämmer jag mig för att värma kroppen med en kopp kaffe och precis när jag ska beställa så hör jag det där underbara vrålet igen och vräker ur mig ååhnej, med en hel del arga blickar i nacken så förklarar jag mig och går och sätter mig på min plats.
Andra halvlek känns aldrig nervös och 3-0 känns skönt och avslappnande.

Matchens frågetecken.

Varför spelar vi Nisse?
Varför vågar vi inte spela Lundberg centralt på mitten? ( nu gör RÅP en ok match men hade vi tappat matchen så hade det skrikits på bristen på konstuktivitet)
Hur fan kan en spelare bli bättre och bättre ju äldre han blir?
Varför följer inte Lorenzon med i anfallen?

Betygskala 1-10

1 - Under all kritik                                     6- Stabil
2 - Sämre än Clecio                                  7- Bra
3 - Sämre än Svante Samuelsson               8- Mycket bra
4 - Bänken nästa match                             9-Landslagsklass
5 - Godkänt                                              10- Värdlsklass

Ivan Turina 6
Hade mycket lite att göra men inger ett lugn och pondus som gör backarna lugna och det höjer.

Martin Lorentzson 4
Har saken underkontroll men då händer också extremt lite hos honom. Osynlig i offensiven och kastar som flickor 13 år. Pavey ska ha denna plats nästa match.

Niklas Backman 6
Inger liksom Turina stabilitet och man litar på att Batman gör sitt jobb. En bra förebild för Milosevic.

Alexander Milosevic 6
Sin första match i AIK från start. Gör det han ska och är modig. Skulle varit en femma om han inte rest sig som en man efter karatesparken. Bör starta nästa match mot ellos där vi verkligen får se vad han går för.

Nisse Johansson 2
Nisse är ett skämt, han har spelat PL men gör bort sig gång på gång. Det värsta av allt är han skrattar åt sina misstag istället för att ta sig i kragen. Måste sätta en talang på denna plats. SKÄRPNING.

Martin Mutumba 4 (79min)
Martin är en personlig favorit men hans insats idag ger honom en bänkplats mot ellos. Dags för show mannen......
Daniel Tjernström 9
Han var den enda som betedde sig om en man 40 första, hur klarar han av att springa på detta sätt??
Slår fina passar, bryter, fördelar och förlamar Mjällby i defensiven totalt.
Tjerna är vad vi sjunger om; Överallt

RÅP 3 (75min)
Helt ok men jag svor en del över honom 40 första. Står stundtals still men reparerar sina misstag. Måste våga skjuta.


Daniel Gustavsson 4 Kan med 5 kg muskler vara med och slåss om en plats på riktigt. Offensivt så gör han en del bra saker men tappar betyg i bristen på ballar i närkamperna.


Irahim Tetteh Bangura 8
Tetteh fick chansen och tog den. Helt respektlös i spelet och denna man kommer tillsammans med Mohammed att göra många mål.

Viktor Lundberg 5 (81min)
Han är felplacerad i sin roll på toppen. Gör ett kanonmål men försvann mycket under matchen.
Gör ett kanonmål (jag fick se den på TV,haha) som höjer betyget. Älskar spelare som vågar skjuta.

Inbytta spelare

Kevin Walker 6 (15+tillägg)
Jag gillar Kevin och tycker han skulle startat istället för RÅP idag. Har spelförståelse som Boateng och måste få spela mer om vi ska behålla honom.

Kenny Pavey 5 (11+tillägg)
Spelade kort tid men är mycket hungrig och jag älskar att se han vasinne.

Admir Catovic 5 (9+tillägg)
Jag tror på honom, idag fick han ca 12-13 min i en match som var död. Gör en del fina saker med betyget hamnar i mitten pga brist på speltid

Publiken: Söndag, sol och hemmapremiär, då är12.000  inte ok och jag undrar när vi ska förstå att det är medias smutskastning av vår klubb som år efter år tar bort en hel del potentiella besökare.
Halvdåligt tryck men norra gör det kul när de driver med Spears och Lady Gaga. Kul med sångerna mot oss fetton på östra..

Antalet (hela Råsunda): 2 
Norra stå: 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar